جشنواره بازی های بومی محلی استان مرکزی

جشنواره بازی های بومی محلی استان مرکزی

فسان خمین برگزار شد

خمین - ایرنا - همزمان با نهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، جشنواره بازی های بومی محلی استان مرکزی روز جمعه با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان در روستای کفسان خمین برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در این جشنواره، گفت: افزایش سرانه فضای ورزشی استان از اولویت های در دست اقدام است چرا که در نگاه تیم مدیریتی استان ورزش هزینه نیست بلکه سرمایه مهم در حوزه اجتماعی و سلامت محسوب می شود.
فتح الله حقیقی افزود: سرانه فضای ورزشی در استان مرکزی 2 دهم متر مربع از شاخص کشوری کمتر است و تلاش می شود که با هدفگذاری صحیح این نقیصه جبران شود.
وی اظهار کرد: به منظور دستیابی به شرایط مطلوب در سرانه فضای ورزشی استان بسته های ورزشی تعریف شده و امید است ظرف چند سال آینده کاستی ها رفع شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: با تاکید دولت تدبیر و امید و استاندار استان مرکزی مبنی بر توسعه ورزش های همگانی بسته های ورزشی برای توسعه این ورزش به ویژه در روستاها با حساسیت دنبال می شود.
حقیقی ادامه داد: به طوری که روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت صاحب زمین فوتبال می شوند و روستاهای با جمعیت 500 تا یک هزار نفر نیز بسته های ورزشی هدفمند بر اساس علاقه مندی به رشته های ورزشی خواهند داشت.
وی ادامه داد: در مناطق شهری نیز بسته های ورزشی با برنامه و هدفمندی تدارک دیده شده تا امکانات ورزشی به صورت عادلانه، کاربردی و برنامه ریزی شده در یک زمان مشخص توزیع شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: کم تحرکی چالش قرن حاضر است و همگانی شدن ورزش و عادت دادن مردم به تحرک به ویژه در روستاها، سلامت جسم و روان را تضمین می کند.
جشنواره دا و بازی های بومی و محلی استان مرکزی به مناسبت دهه فجر و هفته فرهنگی خمین با حضور 10 تیم در روستای کفسان برگزارشد.




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : محمد رفیعی
تاریخ : جمعه 23 آذر 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: